Adnavem skapades för att hjälpa importörer, exportörer och logistikleverantörer arbeta mer digitalt och automatiserat. Nu anställer Adnavem två nya medarbetare i Göteborg.
Service och det faktiska utförandet av logistiktjänster är i fokus och backas upp av digitalt styrda processer för att ge full kontroll och transparens till användaren. Nu vill Adnavem hjälpa ännu fler att upptäcka fördelarna med automation och digitalt styrda processer och utökar teamet i Göteborg med ytterligare två kompetenser.
Peter Åsén, nyss tillträdd Supplier Acquisition Specialist på Adnavem, kommer senast från GEODIS där han haft roller som Supply Chain Coordinator och Key Account Manager. Hos Adnavem kommer fokus att vara på logistikleverantörerna och deras användarupplevelse av marknadsplatsen.
– I tidigare roller har jag arbetat med en mängd svenska importörer, och jag vet att det finns en önskan om att arbeta mer digitalt med inköp och hantering av transportflöden. I min roll som Supplier Acquisition Specialist kommer jag arbeta tätt med våra befintliga leverantörer samt påbörja ett arbete att fylla framtidens marknadserbjudande med de bäst lämpade leverantörerna för varje del av kedjan, kommenterar Peter.
Nya krav på en traditionell bransch
Adnavems kunder är alla överens om att dagens logistik handlar om att öka leveranskedjans synlighet i realtid för att få kontroll över planering, kommunikation och service-nivåer.
Johannes Alvling, Implementation Specialist på Adnavem, har tidigare arbetat med utbildning och implementationsansvar på företag som MSC och PTV Group.
– Jag motiveras av att vägleda kunder, få dem att se och uppleva affärsvärde samt att få följa med på deras implementationsresa till önskade resultat. Möjligheten att arbeta på ett företag som satsar stenhårt och dessutom erbjuder en helt unik produkt som kommer att göra stor skillnad är redan väldigt stimulerande. Användarnas framgång kommer att bli min framgång, kommenterar Johannes Alvling.