Instabee ökar sitt fokus på tillväxt och förstärker ledningsgruppen med Joakim Slettengren som Chief Growth Officer. Joakim kommer närmast från rollen som vice vd hos Foodora.
Sedan sammanslagningen av Instabox och Budbee 2022 har Instabee växt med sina tre varumärken Porterbuddy, Instabox och Budbee. Företaget bedriver idag last mile-leveranser i sex länder. Nu satsar man ännu mer på tillväxt och tjänstutveckling. Growth-delen av organisationen är en viktig pusselbit i det arbetet och där kommer nyrekryterade Joakim Slettengren spela en avgörande roll.
– Jag är väldigt nöjd med att få in Joakim i bolaget och vår ledningsgrupp. Han kommer att tillföra mycket både i termer av kompetens och ledarskap, och han är en perfekt kulturell match för oss. Vår viktigaste uppgift framåt är att förbättra våra tjänster ännu mer för våra handlare och slutkonsumenter, och Joakim är rätt person för att driva dessa viktiga mål framåt, kommenterar Alexis Priftis, vd och grundare av Instabee.
Joakim kommer närmast från rollen som vice vd hos Foodora och har en bred erfarenhet av att leda tillväxt och innovation i snabbväxande företag. Tidigare har han också arbetat hos Nepa och Accenture.
– Instabee är på en väldigt spännande och imponerande resa och jag ser verkligen fram emot att få bygga vidare på den resan och skapa tillväxt och innovation tillsammans med teamet, kommenterar Joakim Slettengren, tillträdande Chief Growth Officer på Instabee.
Joakim påbörjar sitt nya uppdrag i maj 2025.