Instabee tar in CFO från industrin

Johannes Borgman går in som ny CFO på last mile-aktören Instabee, sammanslagningen av de två uppstickarna Instabox och Budbee. Johannes kommer närmast från en roll som CFO på Tibnor.

Instabee erbjuder lösningar för sista milens leveranser till några av e-handelsbranschens främsta spelare och har verksamhet i sex länder. Tjänsterna består av leveranser till paketskåp eller hem till slutkunden, med fokus på flexibilitet och transparens. Budbee och Instabox hade båda en stark tillväxt som separata bolag, där de drev på utvecklingen av ett mer kundtillvänt erbjudande inom e-handeln, och där de fick en extra skjuts av pandemins e-handelsboom. Därefter har ett annat marknadsläge med skenande räntor gjort det tuffare för bolagen, som gick samman hösten 2022.

– Det är en spännande tid att ansluta till Instabee, ett företag som står i förgrunden för innovation inom logistik och med stor potential för betydande värdeskapande under de kommande åren. Jag ser verkligen fram emot att bidra med min kunskap och erfarenhet till företagets fortsatta utveckling och tillväxt, kommenterar Johannes Borgman, tillträdande CFO.

Johannes har en bakgrund inom finans och affärsutveckling i framförallt tung basindustri och noterade såväl som onoterade miljöer. Han är en erfaren ledare och kommer att påbörja sitt nya uppdrag i april 2024.

– Vi är så glada att få med Johannes på vår resa och ser att han kommer att bidra med väsentlig kompetens inom såväl finans som ledarskap. Vi är på en spännande resa där konsumtionsmönster och urban planering möter teknikutveckling och hållbarhet och Johannes är ett välkommet tillskott med sin strategiskt viktiga erfarenhet, kommenterar Alexis Priftis, vd och medgrundare på Instabee.