Indy Beauty lanserar e-handel med Brizo

Skönhetsvarumärket Indy Beauty lanserar nu sin egen e-handel för att sälja direkt till kunderna – med nystartade Brizo som logistikpartner. Tillsammans erbjuder de företagets kunder i Stockholm, Uppsala, Västerås och Enköping hållbara samma-dag leveranser.

Influencern Therese Lindgrens varumärke Indy Beauty väljer att starta e-handel tillsammans med tredjepartslogistikern Brizo. För varumärket är snabbhet och hållbarhet i leveransen avgörande, vilket möjliggjorts genom ett samarbete med transportören Airmee – som utlovar fossilfria leveranser.

– För oss är det viktigt att vara nära vårt Indy community och därför är detta ett betydelsefullt nästa steg i vår utveckling. Som en del av den satsningen är det viktigt för oss att kunna erbjuda leveransalternativ som våra kunder vill ha. Vi vet att hållbarhet och snabbhet är viktigt för dem när det kommer till leveranser. Därför är vi väldigt glada över samarbetet med Brizo som kan erbjuda både och, kommenterar Frida Svedberg, Head of Marketing på Indy Beautys
ägare Karo Pharma.

Brizo satsar på att etablera hyperlokala lager, eller darkstores, i svenska städer med början i Stockholm, för att möjliggöra snabba leveranser för varumärken och retailaktörer. Transporterna låter de dock andra aktörer sköta.

– Det är ett fantastiskt erkännande för oss att ett så välkänt och omtyckt varumärke som Indy Beauty väljer att samarbeta med oss när de gör en viktig satsning på den egna e-handeln. För oss är det ett bevis på att vi gör rätt saker och att snabba, hållbara leveranser är något som både e-handlare och konsumenter efterfrågar, kommenterar Dino Todorovic, vd och grundare av Brizo.