Instabee har utökat sitt strategiska partnerskap med Zalando, en av Europas största modeplattformar på nätet, till att nu även omfatta Instabox skåpleveranser i Sverige. Zalando har sedan tidigare erbjudit hemleveranser via Instabox och adderar nu det rikstäckande skåpsnätverk så att fler får tillgång till flexibla leveransalternativ.
Instabox och Budbee gick under hösten 2022 samman under nya namnet ”Instabee” men, men det verkar som att man kommer fortsätta arbeta med de två varumärkena Budbee och Instabox.
I ett pressmeddelande beskriver bolaget hur Instabox utökar sitt samarbete med Zalando. I april inleddes samarbetet med Instabox paketskåp som leveransalternativ, i slutet av juni kommer samarbetet med Instabox att utökas till att även omfatta returer.
– Våra kunder står i centrum för allt vi gör och vi är glada att nu kunna erbjuda ett ännu smidigare sätt att ta emot sina Zalando-paket i Sverige. Genom att erbjuda Instabox-skåp som leveransalternativ får våra kunder fler möjligheter att uppleva smidiga och kontaktlösa leveranser med längre öppettider. Sedan lanseringen har vi sett ett stort och snabbt växande användande av Instabox-skåp, vilket tyder på att vi har adderat ett leveransalternativ som uppskattas av våra svenska kunder, kommenterar Robert Muldoon, Director Transport Operations at Zalando
Samtliga leveranser med Instabee i Sverige, från upphämtning, via linehaul och till sista milen, görs uteslutande med förnybar diesel och el, vilket resulterar i minskade CO2-utsläpp.
– Det är väldigt roligt att utöka och fördjupa samarbetet med Zalando till att nu även omfatta Instabox-skåp i Sverige. Zalando är en ledande europeisk plattform för mode och livsstil på nätet och vi har ett givande samarbete där vi tillsammans utvecklar smarta och bra konsumentlösningar, kommenterar Sophus Broberg, Chief Commercial Officer på Instabee.