Partyking gör Postnord till officiell leveranspartner i Norge, efter ett långt samarbete i andra nordiska länder. Onlinebutiken, i Sverige ofta kallad Partykungen, har arbetat med Postnord Sverige i över tio år.
Partyking, vars produkter främst riktar sig mot privatkunder, ser stora logistiska fördelar i att samla sina volymer hos en leverantör. Genom sitt samarbete med Postnord vill e-handelsleverantören effektivisera sin logistik och möta den ökade e-handeln i de tre nordiska länderna.
– Vår filial i Gävle ligger bara ett stenkast från Partykings lager, vilket har gjort att vi har kunnat ta fram innovativa lösningar för att optimera deras logistik. Exempelvis har vi en kamera vid utlastningen som ger oss en överblick över deras behov av burar och godsmängd, för att snabbt kunna möta det direkta behovet, kommenterar Carl-Anders Keller, försäljningsdirektör på PostNord.
Företagets huvudkontor och lager är beläget i Gävle. Sedan starten har de skickat över tre miljoner paket till kunder i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Att de nu utökar sitt samarbete med Postnord till den norska marknaden innebär att man levererar genom samma partner på tre av sina fyra marknader.
– I takt med att e-handeln växer är det viktigt för oss att samarbeta med en partner som har ett utbrett ombudsnätverk och erbjuder smidiga leveranser mot konsumenten. Det är bekvämt för oss att arbeta med samma partner på flera marknader, eftersom vi då kan använda oss av samma avgångar och rutiner, kommenterar Jeff Jansson, vice vd för Partyking.