Nu utökar last mile-aktören Airmee sin geografiska täckning till nästan 100 nya städer och når ytterligare 1,5 miljoner människor. Totalt kan nu 7 miljoner svenska konsumenter använda företagets tjänster. Även företagets samma dag-leveranser utökas till de nya städerna.
För Airmees e-handelskunder innebär expansionen att de kan nå en större kundkrets, närmare bestämt 70 procent av Sveriges befolkning.
Arbetet bakom expansionen har krävt att linehaul-sträckor och terminalsorteringar behövt optimeras tidsmässigt och operativt för att säkerställa snabba ledtider även till mindre städer. Företagets tekniska plattform har genomgått en kraftig uppgradering för att kunna tillgodogöra vidare automation och optimering.
– Vårt mål har alltid varit att skapa en ny standard på marknaden för e-handelsleveranser. Leveranser som är snabba, precisa och hållbara samt sker på kundens villkor. Genom att täcka en allt större del av Sveriges befolkning kommer vi närmare vårt mål. Det ska även bli väldigt spännande att se feedbacken för våra tjänster från konsumenter i de nya städerna, som inte haft tillgång till en lika snabb tjänst tidigare, kommenterar Julian Lee, grundare och vd för Airmee.
Expansionen genomförs de närmaste veckorna. I samband med den utökade täckningen inleder företaget också arbetet med att uppgradera sina terminaler och införa automatisk sortering i flera av dem.