Åkeriet Wilda Transport & Entreprenad i Länna i södra Stockholm väljer Workify som nytt affärssystem. SaaS-startupen och Hudiksvallsföretaget Workify erbjuder transport-, logistik- och entreprenadföretag digitala lösningar för kundorder, återrapportering och fakturahantering.
Wilda Transport & Entreprenad omsätter 110 miljoner, har cirka 60 medarbetare och en komplett fordonspark med tippbilar, lastväxlare, kranbilar, grävmaskiner och lastmaskiner i olika utföranden. Åkeriet har testat Workifys system i ett av sina dotterbolag, och väljer nu att helt övergå till det systemet.
– Först och främst så är appen enklare för chaufförerna. Det gör att alla använder den, och då blir det enklare för mig som sköter orderhantering, tidrapportering och fakturering, förklarar Linda Henriksson, ansvarig administration på Wilda Transport & Entreprenad.
– I snitt hanterar jag mellan 250–300 ordrar i veckan så det är mycket data som ska hanteras. Med Workify kommer hela flödet från order till fakturering av bli smidigare, vilket gör att jag kommer att spara mycket tid.
Det nya systemet rullas ut i åkeriet kring årsskiftet.
– Vi är väldigt glada över affären med Wilda Transport & Entreprenad AB. Det visar att Workify är ett attraktivt alternativ även för större åkerier. Det som skiljer oss från många andra aktörer på marknaden är att vårt verksamhetssystem är helt skräddarsytt för åkeribranschen. Workify innehåller endast de funktioner branschen behöver och efterfrågar, inget annat. Det gör systemet enkelt att både förstå och att använda och de flesta nya kunder kan lägga sina första ordrar inom ett par timmar. Vi ser fram mot samarbetet med Wilda och önskar dem välkomna till Workify, kommenterar Stefan Onkenhout, grundare och vd på Workify Sverige AB.