Det senaste året har Bring haft en kraftig ökning av hemleveranser och nu stärker logistikföretaget sin täckning. Närmare 9 miljoner mottagare kommer nu få dagliga leveranser och över 6 miljoner får möjlighet till kvällsleveranser.
Hållbarhet, digitalisering och en stor individuell flexibilitet är viktiga faktorer för att vinna e-handelskunderna, tror Bring.
– Den offensiva satsningen som Bring gör nu i Sverige är en del av vår e-handelsstrategi. Vi ska vinna e-handelsmarknaden i Norden. Med vårt nya hemleveranserbjudande utökas antalet mottagare som kan få leveranser alla vardagar till närmare 9 miljoner och antalet som kan få kvällsleveranser fram till kl. 22.00 utökas till över 6 miljoner mottagare. Vi kör även helg- och same day-leveranser i storstadsområden, säger Tobias Åbonde, nordisk ansvarig för hemleveranser på Bring, i ett pressmeddelande.
Med ett modernare och mer uppdaterat digitalt gränssnitt blir det också enklare för mottagarna att följa sina leveranser i realtid. De kan också välja att köpa till olika tilläggstjänster, som ett mer precist tidsfönster, val av leveransplats etc.
Fossilfria hemleveranser in i framtiden
Brings ambition är att alla leveranser ska vara fossilfria år 2025, men redan sommaren 2020 kommer 50 procent av Brings hemleveranser i Sverige vara fossilfria.
Som en del av Brings gröna omställning levereras hemleveranserna av paket i Stockholm city och närförort redan nu utsläppsfritt med elbil. Även alla hemleveranser från terminalerna i Malmö och Linköping körs fossilfritt, och målet är att alla hemleveranser från terminalerna i Stockholm och Göteborg ska vara fossilfria sommaren 2020.
– Vi har ett mål om att bara använda oss av fossilfria drivmedel i våra fordon år 2025. Det är ett ambitiöst mål men vi är på god väg, avslutar Tobias..