Budbee lanserar brandade paketskåp med H&M

Svenska hemleveransföretaget Budbee lanserar sina första varumärkesexklusiva paketskåp. Lösningen som utvecklats tillsammans med modekedjan H&M innebär att kunderna hämtar sin beställning i ett skåp i butiken, och slippa köa i kassan när de väljer click & collect.

Budbee H&M
De H&M-brandade paketskåpen, här i butiken i Amsterdam, blir leveransföretagets första varumärkesexklusiva paketskåp. Foto H&M.

Samarbetet innebär att Budbee installerar specialbrandade paketskåp i H&Ms butiker som gör att kunder som väljer click & collect slipper köa för att hämta sina produkter i kassan. Därmed undviks köer och trängsel och paketutlämningen blir smidigare.

Efter ett lyckat pilottest under sommaren är nu H&M-brandade paketskåp utplacerade i 45 butiker på ett 30-tal orter i Sverige och i 14 butiker i Nederländerna.

– Vi tror mycket på den flexibilitet som möjliggörs i och med paketskåp och är väldigt glada att tillsammans med H&M ha kunnat utveckla den här servicen. Det är roligt att på det här sättet kunna skapa enklare shoppinglösningar för handlare och konsumenter, kommenterar Sophus Broberg, Chief Commercial Officer på Budbee.

Samma lösning planeras att gå live även i Danmark och Finland under 2022.