Elon Groups affärsområde inom tredjepartslogistik, Logistics & Services, som tillkom efter sammangåendet med Electra, fortsätter att utvecklas och förlänger befintligt avtal med Scandinavian Luxury Group.
2022 blev Electra en del av Elon Group, och deras verksamhet med logistik och IT-tjänster samlades då under affärsområdet Logistics & Services. Nu förlängs Elons samarbete med kunden Scandinavian Luxury Group, en stockholmsbaserad e-commerce retailer som fokuserar på ett sortiment av exklusiva designeraccessoarer och smycken.
– Med det nya avtalet på plats kan vi tillsammans med Elon Group fortsätta att jobba kostnadseffektivt, något vi är övertygade om är ett måste under rådande konjunktur, kommenterar Hampus Flygt, COO på Scandinavian Luxury Group.
Bolaget har kunder över hela världen där Elons affärsområde Logistics & Services sedan 2020 framgångsrikt levererat logistiklösningar.
–Vår erfarenhet från samarbeten likt detta visar att vi kan stötta med viktiga komponenter som behövs för att leverera en så bra kundupplevelse som möjligt och då underlätta för kunden att fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är övertygade om att de tjänster vi erbjuder Scandinavian Luxury Group kommer att hjälpa dem i sin målsättning att fortsätta växa och utveckla sin position inom sin bransch, kommenterar Martin Carlsson, KAM på Elon Group Logistics & Services.
Samarbetet har resulterat i en förlängning av det befintliga avtalet på ytterligare tre år.