Foodora i nytt samarbete – levererar hem från Intersports butiker

Foodora fortsätter att bredda sitt leveranserbjudande, nu i ett nytt samarbete med Intersport. Sportkedjans kunder kommer i checkouten kunna välja att få varan snabbt hemlevererad från Intersports butiksnätverk, måndag till söndag. Leveransalternativet kommer bli tillgängligt från nästa vecka.

– Vi kan last mile och har infrastrukturen på plats och vi fortsätter ta strategiska steg och nå vår vision att leverera allt till alla. Vi bygger en allomfattande handelsplats för digitala handel med hemleverans på 30 minuter som vår absolut starkaste konkurrensfördel. Vi är pionjärer inom många olika områden och kan nu vässa branschen tillsammans med Intersport, kommenterar Hans Skruvfors i ett pressmeddelande.

Hans Skruvfors. Foto Foodora.

Foodora som leveransalternativ i checkouten finns även i apoteket Kronans näthandel, och innebär att kunderna erbjuds snabba hemleveranser av Intersports butikssortiment på så lite som 30 minuter, med Foodoras bud.

– Vi på Intersport strävar alltid att slå kundens förväntningar och samarbetet med Foodora skapar nya möjligheter för oss att serva våra kunder. Vårt omfattande butiksnät ger oss en ledande tillgänglighet i den fysiska handeln och med dessa innovativa leveranssätt så kan vi nyttja styrkan att ha varor nära kunden för att nu kunna erbjuda en oslagbar leveranstid på e-handel och på så vis differentiera oss ytterligare från e-handelsbolagen, kommenterar Pontus Petersson, vd Intersport Sverige.

Sedan tidigare erbjuder Foodora snabb hemleverans av flera retailers varor, men då har dessa aktörer egna “butiker” på Foodoras sajt. Några av de partners som bolaget samarbetar med på det sättet är Lagerhaus, Teknikmagasinet, Rebecca Stella Beauty, Indiska, Moss & Noor, Pocket Shop, Cervera och Hemmakväll.