Instabox och Adlibris inleder samarbete

Fraktföretaget Instabox inleder samarbete med onlinebokhandlaren Adlibris.

Samarbetet med Instabox gör det nu möjligt för konsumenter hos Adlibris att hämta ut sina paket via något av Instabox 700 smarta paketskåp som finns placerade runt om i Sverige.

– Vi jobbar aktivt med köpupplevelse och att vässa våra olika leveranserbjudanden. Vi vill erbjuda våra kunder en ökad valfrihet i leveransen beroende av deras preferenser vid lagd order. Instabox levererar en attraktiv produkt i form av skåpsleverans som vi har sett en ökad efterfrågan på från våra kunder, kommenterar Nicklas Törnqvist, Supply Chain Manager på Adlibris.

Instabox tillhandahåller idag snabba leveranslösningar åt flera av Sveriges största nätbutiker så som H&M, Apotea, Lyko, Boozt, Babyshop och Sportamore. Idag har företaget drygt 700 smarta paketskåp och 8 logistikterminaler som finns utplacerade över hela Sverige och möjliggör samma-dag leverans till 6 miljoner svenskar och hela 8 miljoner svenskar kan använda tjänsten. Instabox skåp finns tillgängliga på platser med generösa öppettider och företaget levererar 7 dagar i veckan.

– I takt med att ehandelsmarknaden i Sverige mognar, blir frakt en allt viktigare del av en bra kundupplevelse. Idag kan smidig och klimatsmart frakt avgöra om en kund blir återkommande eller inte. Vi är otroligt glada att vi nu kan erbjuda Instabox till Adlibris samtliga kunder och ser fram emot ett långsiktigt samarbete, kommenterar Christian Karlander, Sverigechef på Instabox.