Mikael Meijer har utsetts till ny affärsområdeschef för e-handel på Apoteket AB, med start i augusti. Han kommer närmast från Electrolux där han utvecklat bolagets digitala kanaler, e-handel och digitala marknadsföring internationellt.
Mikael Meijer har en gedigen erfarenhet av digital tillväxt, strategier och försäljning. De senaste åren har han haft ledande roller inom Electrolux med fokus på försäljningstillväxt. Innan det har han drivit barnklädesföretaget Mini Rodinis e-handel globalt och ansvarat för Adidas Groups försäljning och e-handel på nordisk nivå.
– Jag är stolt över att snart få ingå i Apotekets fortsatta e-handelsresa. Apoteket har ett starkt varumärke kopplat till ett liv i hälsa, något som också ligger mig varmt om hjärtat. Jag ser fram emot att tillsammans med övriga medarbetare fortsätta driva e-handelsutvecklingen utifrån de investeringar som är planerade och att förädla och utveckla verksamheten ytterligare, kommenterar Mikael Meijer.
Mikael tillträder sin tjänst i mitten av augusti och ingår då i Apotekets ledningsgrupp.
– Det är med stor glädje som vi välkomnar Mikael till Apoteket. Mikael har både bred och djup erfarenhet av att driva digital förändring och jag ser fram emot att växa och utveckla vårt digitala erbjudande utifrån våra kunders behov och inom ramen för vårt kundlöfte – allt för att du ska må bra. Vi är inne i en fantastiskt spännande period där Mikael kommer att spela en viktig roll som ledare, kommenterar Rasmus Nerman, vd för Apoteket.