Postnord börjar med paketboxreturer

Postnord lanserar ny returtjänst, som ska göra det enklare och smidigare för konsumenterna att returnera varor.

– Du som e-handlare kommer kunna erbjuda dina kunder en friktionsfri returhantering, kommenterar Yasmina Djedou, produktägare Paketbox och MyPack Collect.

Postnords paketboxar är placerade utomhus, vid bostadsområden eller knutpunkter där människor rör sig. Från och med slutet av 2022 får konsumenterna möjlighet att inte bara hämta sina paket i Postnords boxar, utan även att lämna paket som ska returneras där. Det här är viktigt för att möta de ökade kundkraven, menar Postnord.

– Vi ser i våra undersökningar att en smidig returlösning påverkar kundens tillit och bidrar till både ökad konvertering och högre kundlojalitet.

För konsumenten är det bara att använda Postnords app och där enkelt boka en retur via vald paketbox. Därefter lämnas returen i den valda paketboxen, där vi sedan hanterar leveransen till mottagaren. Och returresan går självklart att följa i appen.

– Det blir ett smidigt och tillgängligt komplement till våra ombud när konsumenterna behöver returnera en vara.

E-handlare behöver inte utveckla eller implementera något så länge man använder returtjänsten Return Drop Off.

– I slutet av året kommer vi att påbörja utrullningen och kommer gradvis kunna erbjuda returer i paketboxarna. Vi kommer att börja med tjänsten Return Drop Off för att därefter skala upp till våra övriga returtjänster och fler geografiska områden, avslutar Yasmina Djedou.

Ett svar på “Postnord börjar med paketboxreturer

Kommentarer är stängda.