Lyko har slagit nytt omsättningsrekord med 250 000 hanterade ordrar under Black Week.
E-handlaren välkomnade över 57 000 nya kunder och på fredagen summerade e-handlaren till totalt över 64 000 ordrar den dagen.
– Stämningen internt är på topp och än har vi mycket energi kvar att ge inför den fortsatta julhandeln, kommenterar Rickard Lyko, vd för Lyko.
Trots den stora tillväxten och höga försäljningsvolymer fungerade e-handlarens processer, tekniken och logistiken fungerat extremt väl.
“Vårt lager har varit i drift dygnet runt och tack vare automationen, samt våra fantastiska medarbetare, har vi tillsammans med våra logistikpartners kunnat garantera snabba leveranser under hela veckan.” skriver Lyko i ett pressmeddelande.
Lyko packade under veckan uppemot 23 000 ordrar innehållande 70 000 produkter per dygn.
I e-handlarens 37 butiker var det lugnare under hela veckan och det var tydligt att de flesta följde uppmaningarna att handla på nätet.
– Jag noterar att vi under Black Week omsatte mer online än vad vi gjorde totalt på Lyko år 2013, konstaterar Rickard Lyko.