Widrikssons satsar i Göteborg

Stockholmsbaserade Widrikssons Åkeri satsar i Göteborgsregionen och har rekryterat Samuel Stoltz som affärschef och lokalt kundansvarig. Detta möjliggör etablering och utveckling av nära kundrelationer för en långsiktig tillväxt i regionen.

– Jag ser fram emot att utveckla Widrikssons i Göteborg. Företaget har länge varit en förebild i branschen med ordning och reda och genom den satsning på kvalitet och hållbarhet som företaget gjort under många år, kommenterar Samuel Stoltz, affärschef Widrikssons Åkeri i Göteborg.

Samuel Stoltz, ny affärschef hos Widrikssons Åkeri i Göteborg. Foto Widrikssons.

Samuel Stoltz kommer ansvara för försäljning och kundrelationer i Göteborg. Han har gedigen erfarenhet av att utveckla och vårda hållbara affärer, nu senast som grundare och vd för Cold Cargo. Tillsammans med det befintliga teamet ska Samuel Stoltz göra Göteborg till ett starkt fäste för Widrikssons.

I samband med satsningen i Göteborg anställde Widrikssons i höstas Martin Conaboy som platschef i Göteborg. Martin har en bakgrund från TNT inom en rad olika befattningar och har tidigare erfarenhet som Line Manager för Britvic Softdrinks i England.

Widrikssons har tillhandahållit last mile-distribution i Göteborg sedan 2017 genom utökning av befintliga kunders geografiska område. Distributionen görs med fossilfria drivmedel och som enda aktör i Göteborg erbjuder Widrikssons transporter med Naturskyddsföreningens märkning Bra Miljöval. Digitala tjänster säkerställer att kunden och varumottagaren alltid har realidsuppdaterad information gällande leveransen.​