Last mile-företaget Airmee ökade omsättningen till 325 miljoner kronor under 2023 och lyckades växa med 24 procent i Sverige, trots en blåsig höst med kritik kring oseriösa leverantörer. Marginalen har förbättrats och resultatet landade på -44 miljoner kronor.
Under 2023 fortsatte uppger företaget att de vunnit marknadsandelar och att de växte med 24 procent. Man expanderade också till Danmark vilket ledde till att tillväxten under årets sista kvartal rusade till 100 procent.
– Vi är glada över att kunna visa på ännu ett år med stark tillväxt i en tuff marknad med minskad omsättning för e-handelsbranschen. Vår fortsatta tillväxt och att vi vinner marknadsandelar är ett tydligt bevis på att våra snabba hemleveranser med hög leveransprecision och kvalitet uppskattas av e-handlarna och kunderna, kommenterar Elin Morales Härén, vd för Airmee.
Under året förbättrades marginalen och EBITDA landade på -44 miljoner kronor, jämfört med -97,8 miljoner året innan. Orsaken är den ökade volymen i kombination med tekniska och operationella optimeringar.
I augusti förra året möttes last mile-företaget av omfattande kritik för samarbete med oseriösa leverantörer. Det slutade med att företaget släppte kritiserade Ripro som leverantör och att Elin Morales Härén tog över som vd.