Best börjar med realtidsspårning B2B

Best Transport lanserar realtidsspårning för B2B-segmentet. Företag som beställer Best Transports bud- och distributionstjänster kan nu få kontinuerliga uppdateringar om leveransen samtidigt som det går att följa försändelsen i realtid via karta.

I veckan meddelade Postnord att man börjar med realtidsspårning av hemleveranser B2C. Best Transport ligger steget för och erbjuder redan den tjänsten, som man nu kompletterar med en Track & Trace i realtid för B2B-segmentet.

– Det har funnits en stark efterfrågan från B2B-kunder att ha större kontroll över leveransen och att ha möjlighet att se när försändelsen är levererad. Jag är stolt över att vi på Best Transport, som första aktör på den svenska marknaden, nu tillhandahåller en smidig spårningsfunktionalitet med full transparens som kommer göra det enkelt för både avsändare och mottagare inom B2B att följa leveransen, kommenterar Niklas Knight, VD på Best Transport.

Den nya teknologin möjliggör för avsändare likväl som mottagare av utvalda bud- och distributionstjänster att kunna följa leveransen i realtid.

I samband med lanseringen av Track & Trace för B2B-kunder adderas också en Information of Delivery (IOD), något som ytterligare digitaliserar kundresan. Detta sänds per automatik ut via epost i samband med att leveransen utförts.

– Ökad digitalisering gör att vi blir ännu mer tillgängliga och transparenta för våra kunder. Genom vår IOD får beställaren omedelbar återkoppling från oss när leveransen är utförd. Samtidigt presenteras en överskådlig sammanställning med allt ifrån upphämtnings- och leveranstid till vilken tjänst och vilket fordon som använts. Vi redovisar även det betyg på leveransen som mottagaren lämnat, vilket naturligtvis är ett viktigt kvitto på att vi sköter oss, avslutar Niklas Knight.