Fraktteknikföretaget Einride rekryterar Corinne Aaron som ny CMO. Hon kommer ersätta Einrides medgrundare Linnéa Kornehed Falck, som ska fokusera på sina roller som vice vd och styrelseledamot.
– Det har varit en givande resa att bygga upp Einride till ett globalt känt varumärke sedan vi startade 2016, och jag är så stolt över vad vårt talangfulla team har skapat. Det som en gång började som en idé har nu utvecklats till ett varumärke som banar väg för en hel bransch, och jag ser nu fram emot att bidra till Einrides tillväxt och framgång på nya sätt. Med Corinnes erfarenhet från industrin och imponerande meritlista när det gäller att bygga varumärke för snabbväxande företag, kan jag inte tänka mig en bättre efterträdare att leda Einrides varumärke framåt, säger Linnéa Kornehed Falck, vice vd på Einride, i ett pressmeddelande.
Gedigen meritlista
Corinne Aaron har nästan två decenniers erfarenhet av global marknadsföring, varav över tio år i ledande befattningar. Senast arbetade hon som CMO på mobilitetstjänsten Lynk & Co, och innan dess som Head of Marketing, EMEA på Tesla i sex år.
På Tesla ledde hon ett team genom kraftig tillväxt, expansion till sex nya marknader, lansering av fyra framstående produkter och skalningen av Teslas infrastruktur, inklusive öppnandet av gigafabriker och expansion av superladdningsnätverket till över 500 platser runt om iEuropa.
Corinne Aaron har även erfarenhet av att arbeta med varumärken som Adidas och Reebok, samt stod bakom lanseringen av prenumerationstjänsten Lovevery i Europa och marknadsföring för Hyatt Hotels i Chicago.
– Detta nya steg gör det möjligt för mig att kombinera min passion för innovation inom hållbar teknik med min erfarenhet av att skala varumärken inom elektrifiering och transport. Arbete som Einride driver idag spelar en viktig roll för att skapa en grönare och mer innovativ framtid, och jag ser fram emot att se hur vårt team kommer att förändra transportindustrin och samhället i stort, kommenterar Corinne Aaron, CMO på Einride.