Foodora breddar verksamheten

Nu har snabbleveransföretaget Foodora öppnat ett nytt affärsben inom leveransbranschen. Foodora go gör företaget till ett fraktalternativ för aktörer som inte är anslutna till företagets plattform men som snabbt vill leverera varor till sina kunder.

Den nya satsningen innebär att aktörer som inte är anslutna till företagets plattform kan beställa leverans av varor hem till kund, som sedan levereras “inom några minuter, måndag till söndag”, som företaget skriver i ett pressmeddelande. Genom det nya affärsbenet vill de utmana bland andra Postnord, Ryska Posten och Budwheels.

– Vi kan last mile och har infrastrukturen på plats, och det här är därför ett väldigt naturligt steg för oss att ta. För Foodora finns det oändliga möjligheter att bredda affären. Vi är en enorm handelsplats för digital handel där vi är pionjärer inom många olika områden och utvecklas ständigt, säger Foodoras vd och koncernchef Hans Skruvfors i pressmeddelandet.

Tjänsten har börjat testas under veckan med utvalda aktörer.