Idag öppnar last mile-aktörens femte darkstore i Linköping – från vilken deras bud snabbt kan leverera ut dagligvaror och andra produkter till konsumenter i närområdet.
Under de senaste månaderna har Foodora öppnat tre butiker i Stockholm och en förra månaden i Malmö. Genom butikerna förstärker dagligvaru-utmanaren närvaron i Sveriges städer. Affärsidén: att konsumenterna beställer varor genom Foodoras sajt och snabbt får de hemlevererade med bud, lanserades i höstas och har fyllt ett behov under pandemin.
– Vi har en aggressiv plan för utrullningen av våra Foodora markets. Vår nya butik i Linköping är bara en i raden av alla de nya butikerna som kommer att öppnas inom kort runt om i Sverige. Foodora är ett bolag som har en solid infrastruktur som handelsplats och för leveranser, det gör att vi kan innovera gränslöst och snabbt. Vi är en utmanare och pionjär inom många områden, säger Hans Skruvfors, vd och koncernchef Foodora, i ett pressmeddelande.
Foodoras ambition är att deras ”markets” ska finnas runt om i hela Sverige inom kort. Lagerbutiken i Linköping består av tusentals produkter, ett sortiment som växer då man knyter allt fler fysiska handlare till butiken. Sortimenten består bland annat av, barnartiklar som välling och blöjor, mejeriprodukter, kött och fisk, frukt och grönt, teknik, leksaker, och djurartiklar med mera.