Nordens största barn- och babyaktör Jollyroom rekryterar Marina Davarinou som ny COO för att säkra fortsatt god och lönsam tillväxt. Marina kommer ta plats i koncernledningen och ansvara för inköp & sortiment, marknad och försäljning.
Jollyroom har de senaste åren haft en stark tillväxt, bara under 2020 ökade omsättningen med 300 miljoner kronor, till 1 770 miljoner. Samtidigt har bolaget gjort stora infrastrukturella investeringar för att positionera sig för framtidens varuhandel. För att fortsätta utvecklingen tillsätter de nu Marina Davarinou på en nyckelposition i koncernledningen som ska ta ett överordnat ansvar för bolagets kommersiella inriktning.
– Jollyroom är ett fantastiskt spännande och kundorienterat bolag med en imponerande innovationstakt. Det ska bli oerhört kul att få bidra till bolagets planer tillsammans med teamet på Jollyroom, kommenterar marina Davarinou, ny COO på Jollyroom.
Marina Davarinou har lång erfarenhet från flera ledande tjänster inom detalj- och e-handeln. Hon kommer senast från rollen som vd för Ellos, innan det var hon bl a CMO på Netonnet och del av deras koncernledning.
– Det känns fantastiskt roligt att välkomna Marina till Jollyroom. Hon passar perfekt in i vårt dedikerade team med sin höga energinivå och imponerande verktygslåda. Marina kommer att spela en viktig roll på vår fortsatta tillväxtresa, kommenterar Mattias Jacobsson, vd för Jollyroom.
Marina Davarinou tillträder den 16 augusti och kommer ingå i bolagets koncernledning.