E-handlaren Lyko lanserade sin satsning på Danmark 2019, sedan dess har den danska onlinemarknaden blivit deras snabbast växande. Sett över rullande 12 månader har de haft en tillväxt på 82,5 procent. Nu satsar man vidare med sin första stora marknadsföringskampanj i landet.
Sedan lanseringen i Danmark 2019 har e-handeln i landet växt kraftigt, bara under de senaste rullande 12 månaderna ligger tillväxten på 82,5 procent. Nu går företaget för första gången ut med en storsatsning på marknadsföring i bred media, inklusive folierade bussar, i landet.
– Nu tar vi nästa steg i Danmark för att öka kännedomen om skönhetsföretaget Lyko. Under fyra år har vi byggt och anpassat oss lokalt för att kunna erbjuda danskarna den bästa kundupplevelsen. Det är tydligt att vi nu hittat en lucka i den danska marknaden som vi kan växa ifrån och att vi erbjuder något annat än de andra traditionella aktörerna på marknaden, kommenterar Rickard Lyko, vd för Lyko.
Företaget har nyligen tecknat avtal med Vanderlande om att fördubbla automationen i Vansbrolagret och man har nyligen öppnat en ny lagerhubb i Berlin, som också kan komma att automatiseras.