Pindeliver i nytt samarbete

Affärssystemleverantören Update Affärspartner krokar de arm med Pindeliver för att hjälpa kunderna planera och ruttoptimera sina leveranser.

Update Affärssystem har flera kunder som utför leveranser till godsmottagare runt om i Sverige. De flesta av dem använder affärssystemet Dynamics 365, samtidigt har de egen leveranskapacitet med egna bilar för hela eller delar av sträckan. Dessa kunder kan nu använda Pindeliver för planering och ruttoptimering, avrapportering för chaufförer och spårning i realtid för godsmottagare.

– Genom vårt samarbete med Pindeliver blir vi ännu mer heltäckande i vår leverans av IT-stöd till våra kunder. Våra kunder kan nu bli världsmästare i transportplanering, ruttoptimering och kundkommunikation, och detta till en väldigt låg kostnad som snabbt är intjänad, kommenterar Anton Johansson, vice vd och COO på Update Affärssystem.

Genom att koppla ihop systemen skickas kunddata automatiskt mellan systemen, antingen direkt från Dynamics eller från något av marknadens TA-system såsom Nshift.

– Jag vill hälsa Update Affärssystem välkomna som partner till Pindeliver. Vi ser fram emot att tillsammans med Update hjälpa deras kunder att erbjuda bättre leveransupplevelser, ett kraftfullt verktyg för chaufförerna och möjlighet att ge kundtjänst full kontroll i realtid över leveransflödet, kommenterar Marcus Wigren, Partner Manager på Pindeliver.