StrongPoint ingår partnerskap med Gordon Delivery och kompletterar därmed sin marknadsledande logistiklösning för e-handel av mat med en toppmodern hemleverans-modul.
I fjol rapporterade vi om Gordons tillväxt i Europa. Nu fortsätter resan genom ett partnerskap med StrongPoint, ett teknikföretag inom detaljhandeln. Överenskommelsen innebär att StrongPoint kommer att integrera och återförsälja Gordons tekniska plattform som en del i sin befintliga logistiklösning för e-handel.
– Med StrongPoint som återförsäljare och teknisk partner får Gordon möjlighet att nå alla de marknader där StrongPoint är operativa och på så sätt når vi ut till en större kundkrets som vi annars inte möter idag, kommenterar Ali Ghoce, medgrundare och vd på Gordon.
Samarbetet ska ge förbättrad effektivitet vid hemleverans, ruttoptimering samt möjlighet till live-interaktion med chaufförer och konsument. Beställningar och leveranser av dagligvaror spåras i realtid och ger livsmedelshandlaren full överblick av flödet. Slutkonsumenten kan följa sin order och vet exakt när varor kommer att levereras till dörren.
– Vi är mycket stolta över samarbetet med Gordon. Vi tror verkligen att våra dagligvarukunder kommer dra nytt av detta partnerskap. Våra befintliga lösningar kommer växa och utvecklas i samverkan med de förbättrade funktioner som Gordon tillhandahåller i sin plattform, kommenterar Jacob Tveraabak, vd för StrongPoint.