Idag startar ett nytt samarbete mellan Pressbyrån och matleveransplattformen Uber Eats. Pressbyrån öppnar upp sitt sortiment för konsumenter på plattformen i samtliga nio svenska städer där Uber Eats finns, med leveranstid mellan 15–30 minuter.
Den 9 februari inleder Pressbyrån och Uber Eats sitt nya samarbete med snabba hemleveranser i Stockholm, Göteborg och Malmö. Under kommande två veckor kommer tjänsten även lanseras i Uppsala, Lund, Linköping, Norrköping, Helsingborg och Örebro. Totalt 60 butiker blir tillgängliga och eftersom maten inte behöver tillagas kan varorna packas snabbare, med leverans hem mellan 15–30 minuter.
– Vårt breda sortiment har hjälpt till i vardagen i över 100 år, och när omvärlden och behov ändras så vill vi fortsätta att vara där för kunden genom att leverera hem. Våra kunder gillar nyheter, så vi kommer bredda sortimentet löpande. Att vi nu äntligen kan erbjuda snabba leveranser tillsammans med Uber Eat är helt fantastiskt, kommenterar Max Liljenthal, ansvarig för affärsutveckling samarbeten och tjänster på Reitan Convenience som är franchisegivare till Pressbyrån.
Kunder får tillgång till bland annat fika, mejerivaror, färdigmat, hygienartiklar, godis och tidningar. Leveransavgiften ligger på mellan 19–59 kronor, med kostnadsfri leverans på beställningar över 150 kronor i början.