E-handelsbolaget Jollyroom ingår samarbete med Foodora och deras plattform för snabba hemleveranser. ”Genom samarbetet med Foodora hoppas vi möta ytterligare ett behov hos våra kunder och underlätta livet för barnfamiljer runt om i Sverige” kommenterar Frida Ekholm, Jollyroom.
Samarbetet inleds i Göteborg, där delar av Jollyrooms sortiment kommer finnas tillgänglig för snabb hemleverans från en av Foodoras darkstores. Foodora har nu 25 citynära lager, darkstores i svenska städer. Jollyroom är nordens största e-handelsbolag inom barn- och babyprodukter.
– Vi strävar alltid efter att utmana oss själva och branschen i helhet när det kommer till serviceerbjudandet. Och vilken förälder har inte någon gång stått där timmarna innan ett barnkalas och glömt att köpa present? Eller känt behov av att akut fylla på förrådet med leklera, tuschpennor eller pärlplattor en morgon när vabben är ett faktum? kommenterar Frida Ekholm, Head of New Business på Jollyroom.
– Att Jollyroom ansluter sig till oss är ännu ett starkt kvitto på att q-handeln är här för att stanna. Vi är ett bolag som värnar samarbeten med aktörer som är villiga att tänka nytt och innovativt. Jag är helt övertygad om att det är morgondagens recept för framgångsrika företag, Min ambition är att bredda foodora och att göra det snabbt. Jag vill att våra samarbetspartner ska växa med oss, kommenterar Hans Skruvfors, koncernchef foodora.
Planen är att fortsätta rulla ut Jollyrooms produkter på Foodora markets övriga enheter under hösten.
Foodoras darkstores: “Foodora markets” finns idag i på flera platser i Stockholm, fyra i göteborgsområdet, Malmö, Lund, Uppsala, Linköping, Norrköping, Uppsala, Hägersten, Johanneshov, Helsingborg, Umeå, Borås, Luleå, Örebro, Jönköping och nu även i Täby/Danderyd och Västerås.