Gordon anställer kommunikationschef

Gordon Delivery inrättar för första gången en PR- och kommunikationschef: Johan Flanke från Göteborgsbyrån Welcom.

Gordon Delivery har utökat sina transporter av kylda matvaror och mediciner rejält de senaste åren. Under 2021 ökade omsättningen med 300 procent. Idag sker 600 000 leveranser i månaden i Sverige, Norge, Finland och Danmark, med planer på expansion till Storbritannien.

Nu tillträder Johan Flanke den nyinrättade tjänsten som PR- och kommunikationschef.

– Jag ser fram emot att jobba för beteendeförändringar bland konsumenter och livsmedelshandlare. Med samordnade och elektrifierade transporter är hemleverans det mest hållbara sättet att handla mat på för många människor, kommenterar Johan Flanke.

– Gordon har ett stort kommunikationsbehov framöver för att etablera nya distributionscentraler, rekrytera fler förare, påbörja samarbeten med nya kunder och lyfta fram fördelarna med kylda hemleveranser. Det ska bli mycket spännande att få bidra till att förändra hur vi handlar mat.

Johan Flanke kommer närmast från rollen som senior PR-konsult på kommunikationsbyrån Welcom i Göteborg, där han under nära fem års tid varit projektledare för byråns arbete med bland annat Svensk Cykling, kommunala bostadsbolaget Poseidon och Sveriges Fiskares Producentorganisation. Innan dess var han chefredaktör för AiP Medias tidning Ny Tid i Göteborg.

– Vi ser fram emot att fortsätta växa med hjälp av ett strukturerat kommunikationsarbete på närvarande och kommande marknader där vi kan visa på nyttan med våra tjänster för både klimatet och för den privata ekonomin, kommenterar Ali Ghoce, vd och medgrundare av Gordon Delivery.