Wolt sänker i en kampanj priserna på en rad vanliga varor och öppnar en fjärde darkstore i Stockholmsregionen – den femte i landet.
Utvecklingen med ökade livsmedelspriser och mindre kvar i kassan efter att alla räkningar är betalda, slår hårt mot snabbleveransaktörerna – där Vembla nyligen gick i konkurs. Wolt möter utmaningarna med sänkta priser.
– Det är viktigt att vara ett plånboksvänligt alternativ och därför ville vi prova ett nytt grepp på den fronten. Vi vill genom den här kampanjen fortsätta erbjuda kunder möjlighet att handla sina favoritvaror till lägre priser, kommenterar Joachim Schwartzbach, general manager för Wolt Market Sverige i ett pressmeddelande.
Så sent som i förra veckan öppnade Wolt Market sin fjärde butik i Stockholm, vilket blir den femte butiken att öppna i Sverige sedan lanseringen i mars 2022. Nu täcker de stora delar av Stockholm stad och förhoppningen med kampanjen är att ännu fler ska våga testa på deras erbjudande.
–Som ett ungt företag är vi alltid ute efter att testa nytt. Vi tror att den nya kampanjen inte bara är intressant för våra nuvarande kunder, utan även för dem som ännu inte är bekanta med Wolt Market. Vi hoppas att vi nu kan uppmuntra dem att testa sin mathandling hos oss och välkomnar dem att dela sin feedback med oss, fortsätter Joachim Schwartzbach, General Manager för Wolt Market Sverige.