Early Bird har under våren introducerat en ny leveranstjänst: hemleverans, och presenterar nu sin första kund: Jula. ”Vi har länge velat erbjuda hemleveranser till fler kunder och vårt behov stämmer bra överens med Early Birds erbjudande”, säger Filip Eriksson, E-commerce Manager på Jula i ett pressmeddelande.
Sedan tidigare erbjuder Early Bird tjänsten “postlådeleverans”: vilket innebär att tidningsbuden levererar ditt paket samtidigt som morgontidningen delas ut.
Nu utökar Early Bird sin leveransportfölj med tjänsten Hemleverans, som även levererar paket kvällstid i befintliga distributionsnätverk. Jula kliver in som första samarbetspartner för tjänsten och i samband med det inleds även ett samarbete för postlådeleverans.
– För oss är det här ett superbra startskott. Jag har verkligen uppskattat samarbetet med Jula, som varit med från ett tidigt skede i vår lansering av tjänsten Hemleverans. De känns som en självklar partner och vi ser fram emot att växa och utvecklas tillsammans, kommenterar Elisabeth Kindeland, tjänsteansvarig säljare på Early Bird.
Early Birds hemleveranstjänst stämmer väl in med Julas behov, då Early Bird genom morgontidingsdistributionen har bra täckning utanför storstadsområdena, där den typiska Jula-kunden finns, enligt pressmeddelandet.
– Det här känns väldigt spännande. Jula har ett stort produktutbud, hos oss finns något för alla. Early Bird når hela landet och det känner vi passar oss perfekt. Nu kan fler kunder få våra produkter levererade hem till sig och det stärker vårt totalerbjudande, avslutar Filip Eriksson.