Power i norskt samarbete med Instabee

Den norska elektronikkedjan Power, som nyligen köpt upp Mediamarkt i Sverige, inleder ett samarbete med Instabee i Norge. Norska kunder kommer kunna få hemleveranser från kedjan genom Instabee-ägda varumärket Porterbuddy.

Power är en av Norges största elektronikkedjor som nyligen förvärvade MediaMarkts butiker i Sverige. Företaget har under flera år arbetat med en omnikanalstrategi för att ta kundresan till nästa nivå. Genom att erbjuda Porterbuddy som leveransalternativ får kunden bättre leveransalternativ och en smidigare köpupplevelse.

– Vi måste hela tiden kunna erbjuda det kunderna vill ha vad gäller tjänster, därför är vi väldigt glada över att ha Porterbuddy med i laget. Deras hemleveranstjänster är omtyckta av kunderna och har den bästa paketspårningen i branschen, med detaljerad och korrekt leveransinformation. Det här är en win-win för både kunderna och Power, kommenterar Sven Erik Vaagenes, e-handelschef på Power Norway.

Under 2022 förvärvades Porterbuddy av Instabox, som senare blev Instabee.

– Porterbuddy erbjuder kvalitetssäkrade hemleveranser inom korta tidsintervall, med kunden, hållbarhet och teknisk innovation i fokus. På så sätt ger vi kunden större flexibilitet, mer frihet och en sak mindre att oroa sig för i vardagen. Det är med stor glädje vi nu inleder detta samarbete med Power, som delar vårt fokus på slutkunden, kommenterar Erik Enfors, landschef för Instabee Norge.

Instabee värderades ner kraftigt ner i delägaren Creades kvartalsrapport och vd Fredrik Hamilton har valt att lämna sin roll som vd. Företaget drar sig också ur Tyskland efter att inte ha uppnått tillräckliga paketvolymer.