Antalet svenska kunder som använder budbolaget Budbees tjänster har under året ökat från 1,6 miljoner i slutet av 2020 till drygt 2,5 miljoner i dag. Bolagets app lanserades förra året och har idag över en miljon nedladdningar, enligt DI.
Budbolaget har växt rejält under pandemin till följd av den ökade e-handeln. De har under 2021 passat på att utnyttja tillväxten genom flera stora satsningar som ett joint venture tillsammans med fastighetsutvecklaren Evolv för utveckling av tre nya terminaler, ett samarbete med logistikbolaget Movebybike för att minska utsläpp i miljözoner och etableringar i bl a Södertälje och Helsingborg.
Enligt DI växer också bolaget så det knakar. Hittills i år har de dubblerat det totala antalet kunder till sex miljoner och i Sverige har antalet användare gått från ca 1,6 miljoner unika kunder i slutet av 2020 till drygt 2,5 miljoner i dag. Under förra året lanserade bolaget också en ny app för att underlätta för kunder, den har nu över en miljon nedladdningar.
– Den omställning som har skett fortsätter och vi ser att e-handeln växer, säger Ann Sonne, kommunikationschef på Budbee, till DI.