Revolutionrace fortsätter Shelfless-samarbete

Snabbväxande e-handlaren Revolutionrace inledde sin logistikbana hos E-logistik i Götene, men bytte 2021 TPL-partner till dåvarande Dreamlogistics och deras lager i Borås. Dream har sedan dess blivit Shelfless, och nu har parterna tecknat ett flerårigt avtal.

Snabbväxaren RevolutionRace som erbjuder färgglada friluftskläder väljer att fortsätta med Shelfless Sverige som partner för sin logistik och lager, ett samarbete som inleddes 2020. Parterna har tecknat ett flerårigt avtal som avser Revolutionrace e-handel.

Shelfless hette tidigare Bring Shelfless och är norska Postens nordiska satsning på Autostore-automatiserad tredjepartslogistik för e-handel. Våren 2022 öppnade bolaget sitt första Shelfless-lager i Sverige; ett 18 000 kvm stort Autostore-automatiserat lager i Rosersberg. Övriga tre Shelfless-lager finns i Oslo och Köpenhamn.

Hösten 2021 köpte Bring en majoritetsandel av e-handels-TPL-aktören Dreamlogistics, med 350 anställda och lager i Habo, Borås och Ängelholm, som nu ansvarar och för Shelfless i Sverige. Sedan 2022 går verksamheten under namnet Shelfless, och Dreamlogistics tidigare vd Jonas Ahlgren är nu vd för Shelfless Sverige.

Shelfless Sveriges samarbete med Revolulutionsrace inleddes under Dreamlogistics-tiden och en stor del av hanteringen sker i lagret i Borås. Anläggningen omfattar 27,000 kvadratmeter, där en stor del av produktionen sker genom automation. Sedan starten har stort fokus varit på än mer automation för att ligga i linje med de kraftigt ökade volymerna. Inom den nya avtalsperioden kommer investeringarna och fokus på automation fortsätta.

– Vi är oerhört stolta och glada att Revolutionrace återigen väljer oss. Partnerskapet med Revolutionrace är ett kvitto att det vi gör för våra e-handelskunder är rätt. Jag och mitt team ser verkligen fram emot att utvecklas tillsammans med Revolutionrace de kommande åren, kommenterar Jonas Ahlgren, vd för Shelfless Sverige.

– Det känns helt rätt att förlänga vårt partnerskap med Bring och Shelfless, och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete. Med Shelfless kan vi fokusera på vad vi gör bäst – att designa och utveckla högkvalitativa outdoorprodukter till ett oslagbart värde. Den fortsatta satsningen på automation kommer möjliggöra en ännu smidigare lagerhantering, vilket i förlängningen skapar ett ökat värde till våra kunder i form av ökad kvalitet och service, komementerar Hanna Blixt, COO, RevolutionRace.


Av Klara Eriksson